Kappløp med kveldssola i Fjærland (19.01.2015)

Written by 500fjell (Sondre Kvambekk) GSM

Start point Berge
Ascents Skredfjellet (944m) 19.01.2015 not summited

I håp om å rekke en topp etter skolen før sola gikk ned heiv jeg meg i bilen og kjørte mot Fjærland. Målet var å komme seg opp på Skredfjellet mens det enda var sol. Parkerte ved infotavla på Berge og herfra suste jeg av gåre ikledd kondomdress og med superlette randoski for konkurransebruk (Dynafit PDG).

Så langt var det igjen til toppen. Hadde nok uansett vært lurt å gå der med noen flere. Er skredterreng.
Tommel opp:)
Kveldsstemning over Fjærlandsfjorden.

Da jeg kom til elvekrysset og skulle nordover i retning Horpedalen var det slutt på sporene jeg til nå hadde kunnet følge. Herfra ble det brøyting i djup puddersnø, og jeg innså fort at jeg ikke ville rekke toppen før solnedgang. På 750 moh gikk sola ned bak fjella i sørvest og i stedet for å nå toppen valgte jeg å kjøre ned igjen mens det enda var lyst. Nydelig kjøring ned de første 300 høydemeterne, selv med disse lette skiene. Resten var det kuleløype og gjennomslagsskare den siste biten. Fornøyd med turen uansett!