Impulstur til Gjerdingen og årets første skitur. (17.01.2015)  5

Written by venkekristin

Characteristic Cross-country skiing
Ascents Gjerdingen (506m) 17.01.2015
Idyll ved Gjerdingen Dam :)

Endelig på tur, jeg har jo satt meg som mål å gå 52-turer i Friluftslivetsår, 2015, i håp om at jeg skal kunne gå meg friskere av bivirkninger gjenom en tøff kreftbehandling. Så har det vært så tungt å komme igang, men i dag kom jeg meg endelig ut på tur. Eva og Elisabeth skulle en liten skitur over Harestuvannet opp til Skillingen med bikkjene og lurte på om jeg vil bli med. Vi møttes ved Kroa og la i vei over vannet. Temperaturen var på lilla smørning og sola lå over åskammen. Løypene viste seg fine foran oss, knallføre. Eva og Elisabeth var som sagt innstilt på å snu ved Skillingen, jeg kjente det gjorde godt med tur og bestemte meg for å gå videre til Gjerdingen alene. Vel alene var jeg jo ikke, det var mange ute på ski i Nordmarka denne dagen. Skia begynte å glippe litt i motbakken og jeg begynte å bli sliten. Så kommer plutselig Kirsti smilende opp på siden av meg. "Vil du ha litt påfyll av smørning på skia dine?" Hun hadde planlagt en lengere tur og hadde med seg ekstra skismørning. Jeg derimot hadde bare forberedt meg for en fire kilometers. Vi tok følge opp de siste 2 km til toppen. Der hadde hun jammen meg en Kvikk Lunsj med seg også. Tilbakeveien var nesten bare nedover og her skilte vi lag igjen og jeg fortsatte turen hjem alene. Godsliten og veldig fornøyd med dagens skitur som ble på 19 km og fornøyd for å ha gjenomført tur nr 1 av 52-turer i 2015 :)