Rundtur Haukåsen-Topper i Østmarka (04.01.2015)

Written by Geir74 (Geir Harald Lervik) GSM

Ascents Bjørnåsen (330m) 04.01.2015
Haukåsen (357m) 04.01.2015
Kroktjernkollen (318m) 04.01.2015
Puttåsen (363m) 04.01.2015
Søndre Lutåsen (329m) 04.01.2015

Våknet opp til sol og blå himmel denne søndagen og irriterte meg over at jeg hadde lagt meg til å sove igjen da alarmen gikk kl.08.00.
Klokken hadde nå passert 10.30,så jeg brå bestemte meg for en liten tur i marka alikevel.
Så meg ut en liten rundtur med utgangspunktet Haukåsen,samt Bjørnåsen,Puttåsen,Søndre Lutåsen og Kroktjernåsen.
Startet ved Ekerud parkeringsplass i Lørenskog og løp inn til stidelet i Bjørndalen,her tok jeg stien rett opp åsen mot Haukåsen.
Ved stidelet på toppen begynte jeg rundturen min ved å besøke Bjørnåsen som første topp.
Deretter bar det videre mot Puttåsen,Søndre Lutåsen,Kroktjernkollen og til slutt Haukåsen.
Så på klokken at det ennå var god tid igjen,så jeg bestemte meg for å løpe ned til Mariholtet for en kaffe og vaffel,før jeg gikk ned Bjørndalen igjen og tilbake til Ekerud parkeringsplass.
Flott rundtur i den vakre Østmaka.