Årets siste treningstur i Lillomarka (31.12.2014)

Written by Dag1 GSM

Ascents Grefsenkollen (379m) 31.12.2014
Storhaug (363m) 31.12.2014
Årvollåsen (362m) 31.12.2014
Visits of other PBEs Linderudkollen (300m) 31.12.2014
Trollvannstua (325m) 31.12.2014

Skiføret lar vente på seg, så da ble det en liten løpetur i Lillomarka. Startet som vanlig ved bommen i Akebakkeskogen og småløp stien opp til Grefsenkollen, og møtte på en del folk som var ute på tur. Konstaterte at utsikten fra Grefsenkollen var storslagen som vanlig, før jeg løp over toppunktet og fulgte stien ned til Trollvannstua og Trollvann.

Løp videre mot Lachmannsfjell og Langvann og deretter til Linderudkollen, der jeg fulgte trappene opp mot toppunktet på Linderudkollen. Løp bortom Linderudseter og videre i retning Storhaug, og over til Årvollåsen. Etter en liten pause på toppunktet løp jeg tilbake og i retning Isdammen. På vei ned til dammen var det flott utsikt mot bl.a. Grefsenkleiva, Årvoll og Oslofjorden. Løp deretter veien tilbake til Akebakkeskogen. Flott tur, og totalt 1t 25 min.

Stemningsbilde ved Langvann, sett mot sørøst.