Munken til Grønliklumpen t/r (15.06.2014)  4

Ascents Grønliklumpen (538m) 15.06.2014
Innermunken (518m) 15.06.2014
Munken (519m) 15.06.2014

Vi startet søndagsturen med å gå opp den vestlige stien opp mot Munken. Den som starter ved den militære "godolbanen".
Røska i døra til det militære gondolstyrehuset som sto der, kun for å sjekke at alt var lukket og låst selvfølgelig. Og det var det-
Merkelig nok dukket det opp et militært helikopter en halvtime etterpå. Da var riktignok vi noen 100 meter lenger oppe, men allikevel. Føles godt at forsvaret bruker sine resurser for å passe på sin eiendom. :-)
På toppen så vi Grønliklumpen i det fjerne rett vest. Vi bestemte oss for å gå rett på, dvs nord for en fjelltopp som lå midt mellom. (Klompan 546 moh).
Vel fremme spiste vi og så gikk vi tilbake.
Vel fremme ved bilen, kom regnet som vi hadde ventet hele dagen på å få.

Her er starten på turen. Taubanen til forsvaret.
Så ut som det var alarm på døra gitt. Ikke hver dag vi ser militærhelikopter her. Meen for seint...
Her ser vi Grønliklumpen i det fjerne.
(Klumpan er den store haugen til venstre i bildet.)
Her ser vi Grønliklumpen i det fjerne. (Klumpan er den store haugen til venstre i bildet.)
(Klumpan er den store haugen til høyre i bildet.)
Vel fremme på Grønliklumpen snudde vi oss og såg tilbake på der vi kom ifra: Munken. (Klumpan er den store haugen til høyre i bildet.)
Akkurat kommet oss inn i bilen.....