Sæteråsen - kommunetoppen i Svelvik (11.12.2014)

Written by Gråbein (Tinderangler) GSM

Start point Mariås (200m)
Endpoint Mariås (200m)
Ascents Sæteråsen (395m) 11.12.2014
Visits of other PBEs Mariås parkering (130m) 11.12.2014

Fra øverst i Mariås, på sti til Ebbestadvannet, mer eller mindre kompasskurs, noe sti og langs kraftlinja opp. Litt snø, mer is, opp og ned, gjennom kratt og buskas. Dro på sykkel til å begynne med. I og med at jeg valgte "feil" startsted ble dette mer bortkastet enn til gavn, bortsett ifra på slutten kanskje.
Endelig på toppen var det blitt mørkt. Her var det et flott tårn!!
Nedtur etter liten rast, tårnbestigning og litt geocaching;0)
Hodelykt på, fulgte nå sti så si hele veien, fant sykkelen og fulgte grusvei ned til Mariås Parking.
Fin tur tross tåke og mørke!

Tårnet på toppen av Sæteråsen

Hva i alle dager...

Written by oladohl 12.12.2014 11:46

Hva gjør du på i Svelvik da Gråbein.. Trodde du holdt til lenger nord :) Du får komme innom her i Slidre så skal jeg ta deg med på tur jeg :) Du har vel fremdeles noen 2000-topper som du ennå ikke har vært på :)