Sandvikhornet og punkt på Venøya i Selje (07.12.2014)

Written by Dag1 GSM

Ascents Sandvikhornet (307m) 07.12.2014
Venøya (123m) 07.12.2014

Parkerte på en p-plass på Langeneset, og fulgte stien innover dalen, men forsto etter hvert at jeg burde ha tatt til venstre i retning Sandvikhornet langt tidligere, men etter ca. 40 minutter var jeg endeleg oppe på toppen av Sandvikhornet. Grei sti, men utrolig vått i terrenget. Litt vind på toppen, men flott utsikt mot bl.a. Flistrahornet, Barmen og Silda. Småløp tilnærmet korteste vei tilbake til utgangspunktet. Total tid ca. 1 time.

Utsikt fra Sandvikhornet mot Silda og Selje

Når jeg først var i farta kjørte jeg til Venøya, der jeg parkerte på en p-plass rett nedenfor det høyeste punktet på øya. Fant ikke noen sti, så jeg kjempet meg oppover mot toppen i våt lyng, myr og mose. Det var ikke mange høydemetrene, men jeg måtte jobbe litt før jeg endelig sto på toppen av det som er benevnt som punkt på Venøya. Fin utsikt, spesielt utover mot Silda og Vågsøy. Etter en liten pust i bakken snublet jeg samme vei tilbake. Total tid ca. 20 min.