Besselvassheia. Morten. (29.11.2014)  3

Written by Morsk (Morten Skoglund) GSM

Start point 200 m inne i Stutvasdalen (14m)
Endpoint 200 m inne i Stutvasdalen (14m)
Ascents Besselvassheia (76m) 29.11.2014
Forblåst Morten på Besselvassheia i slutten av november.

Dette ble en fin tur(Detaljer)på Frøyas indre områder med Morten Karlsen. Parkerte i inngangen til Stutvassdalen og gikk en drøy km innover langs veien. Litt forbi hyttene og grustaket tok vi til høyre på merket sti. Innom et par mindre topper, bl.a. Klumpan, før kommunetoppen ble nådd. Tre kvarter opp og en halv time ned i høy gåfart eller småjoggefart. Fint vær. Dette var en kjempetur med Morten og fin start på bursdagsfeiring senere på lørdagskvelden.

PS: I desember -12 trodde jeg at jeg hadde vært på kommunetoppen, men etter hvert forsto jeg at jeg hadde vært på Besselvassheia Øst. Irritabelt og dette har gnagd på meg i et par år nå. Nå er imidlertid miseren rettet opp og jeg får sove greit om nettene igjen. Årsaken til denne misforståelsen er nok at det på kartet på topp Besselvassheia Øst står angitt høyden 76 m. På Besselvassheia står det ikke angitt noen høyde i det hele tatt.