Slåttberga (Meldal PF100) (29.11.2014)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Slåttberga (391m) 29.11.2014
Visits of other PBEs Bygdevegen p-plass (160m) 29.11.2014 13:00

Kom fra Svorkmo retning Løkken, og tok av over Thamshavnbanen skiltet Amundmoen industriområde. Parkerte ved bommen (40 kroner for bil) inn på Bustadvegen. Vegen var åpen men så ut til å være isdekt og ikke strødd, og dessuten skulle jeg bare noen hundre meter oppover.

Tok av fra nevnte Bustadveg ved skilt til Hammarstein. Etterhvert ble stien mer utydelig men det var bare å ta sikte på et lite skar på ryggen av Slåttberga, til venstre for toppen. Vel oppe i skaret var det kraftige spor etter skogsmaskin. Her tar det av en liten sti oppover mot Hammarsteinen, men jeg misset den pga et tre som lå veltet over starten. En liten omveg men vi fant fort stien. Kom etterhvert opp til Hammarsteinen som ligger litt før selve toppunktet på Slåttberga.

På tur ned gjorde jeg et halvhjertet forsøk på litt buldring på Hammarsteinen men det var litt mye glatt mose der jeg prøvde meg. Men det så veldig overkommelig ut, så kanskje en annen gang.

Samme rute ned igjen til bilen, før vi satte kursen mot hytta. Rigel er tålmodig turkompis og fikk springe litt fritt på tur ned til vegen igjen.