Skitur hjemmefra til Grøtåshaugen. (23.11.2014)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Nygaard (430m)
Endpoint Nygaard (430m)
Characteristic Ski trip
Ascents Grøtåshaugen (980m) 23.11.2014

Spente på meg skiene på trammen hjemme, og akte ned til hovedveien, og fulgte veien til Grøtåsen. På tur opp ble jeg forbikjørt av løypekjøreren, O.T.Kleiven. Fulgte hans nykjørte løype over kvist og kvast et kort stykke fra Grøtåsen, men tok av etter kort tid og kom meg inn på sommerråket som jeg fulgte temmelig greit opp på Grøtåshaugen. Nede igjen på skiløypa fulgte jeg scootersporet et stykke mot Krokhornpipa (som løypekjøreren kaller stedet der løypa hans kommer inn på skiløypa fra Astridbekken litt nedenfor Nyseterskaret og innafor Stormyra). Scootersporet var imidlertid helt håpløst å følge gjennom kvist, myr, dumper og åpne bekker, så jeg snudde og gikk samme vei tilbake til Nygaard. Ble kald og våt i den lange nedkjøringen fra Grøtåsen, selv om jeg delte den opp ved å gå stikkveien i Evenhaugskogen til enden.
Vondt vær, våt fallende snø på hele turen, og delvis kladder under skiene, særlig i lavlandet.