Håkkåklumpen (20.11.2014)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point KOLTJØNNA (172m)
Ascents Håkkåklumpen (476m) 20.11.2014

HÅKKÅKLUMPEN

Ny topptur i Vuku. Kjørte inn til Vuku. Like før Ulvilla står det et veiskilt merket Kjesbuvatnet. Svingte av til venstre og kjørte mot Kjesbuvannet. Jeg var på utkikk etter en bomkasse, men det viste seg at denne veien er avgiftsfri å kjøre på. Jeg kjørte fra Kjesbuvatnet og opp til Koltjønna.
Det er 5,4 km fra hovedveien og opp hit. Her var det en ganske stor parkeringsplass. Gikk langs vannet etter en traktorvei. Denne går helt til starten på Seterdalen. Det står ei lita hytta like før Seterdalen. Seterdalen er litt ulendt helt nederst, men den flater ut etter hvert og er fin å gå etter. Fortsatte etter noen frosne myrer mot toppen. Det er fremdeles ikke kommet noe snø her. På toppen er det en stor varde like ved et trigpunkt. Panoramautsikt mot blant annet Kjesbuvatnet og Hærvola. Retur etter samme spor.

Skilting til Kjesbua
Dam ved Kjesbuvatnet
Kjesbuvatnet
Koltjønna med Koltjønnberget bak. (Pf100 topp)
Ei lita hytte like før Seterdalen