Skreddalsturen med Julie (03.08.2010)

Written by linntherese GSM

Ascents Østre Skreddalsfjellet (1,439m) 03.08.2010
Stryteberg (1,307m) 04.08.2010

Telttur er gøy altså

Pappa og jeg kjørte langt inn i fjellet sammen med Julie og pappa'n til vi fant en fin plass å sette opp teltet.
Pappa'ne våre skulle bo i den store lavvoen mens vi skulle sove helt alene i det fine gule teltet.
Om kvelden gikk vi på en fjelltopp som heter Skreddalsfjellet, men været var ikke noe fint. Det kom tåke og begynte å regne, men før vi kom så langt hilste vi på noen kuer på en støl og plutselig dukket Maj-Britt opp. Hun kjente vi jo! Så fikk jeg og Julie være med inn i fjøset på stølen. Og pappa fikk smør til å steke pølsene våre i, for det hadde han glemt.

Det ble en sen tur og det var nesten mørkt ute før vi kom oss i seng.

Kart over Skreddalsfjellet

Stryteberg

Pappaene hadde vondt for å bestemme seg for hvor vi skulle gå denne dagen, men til slutt bestemte de seg for noe som het Stryteberget. Vi gikk tappert opp til toppen og på vei ned igjen fikk vi lov å klatre litt med tau og sele.

Det var en kjempekul tur altså!