Mulhacen (15.03.2014)

Written by Geir74 (Geir Harald Lervik) GSM

Start point Capileira/Sierra Nevada (1,436m)
Endpoint Capileira/Sierra Nevada (1,436m)
Ascents Mulhacén (3,478m) 15.03.2014
Mulhacen II (3,362m) 15.03.2014
Visits of other PBEs Refugio Poqueira (2,500m) 15.03.2014

Etter å ha ankommet Malaga flyplass og fått hentet ut leiebilen min,gikk ferden videre til Lanjaron i Granada provinsen i Andalucia,i underkant av 2 timers kjøring.
Etter en god natts søvn på et lokalt hotel,møtte jeg opp på en liten restaurant i utkanten av byen.
Her ble jeg møtt av guiden min,som brakte meg videre opp til fjell landsbyen Capileira og til start av stien innover Sierra Nevada og mot Mulhacen.
Dette var beregnet på en 2 dagers tur,så første dagen gikk vi opp til hytta Refugio Poqueira på 2500 meter,her overnattet vi og hadde en fanastisk 3 retters middag til kvelds.
Vi våknet opp til blå himmel og neste vindstille.
Etter en god frokost,satte vi kurs mot Mulhacen og nådde toppen etter 3-4 timers vandring.
Returen gikk over Mulhacen II og ned igjen til Refugio Poqueira.
Etter å ha spist en god lunsj,satte vi i gang på å vandre ned igjen mot landsbyen Capileira.
Vel tilbake i Lanjaron,var det på sin plass å avslutte turen med en spansk lokal øl som belønning.

På vei opp dalen Poqueira,Mulhacen skimtes i bakgrunnen