Bergsåstoppen - kommunetoppen i Asker (15.11.2014)

Written by Gråbein (Tinderangler) GSM

Start point parkering før skytterbane (240m)
Endpoint parkering før skytterbane (240m)
Characteristic Jogging
Ascents Bergsåsen (458m) 15.11.2014
Visits of other PBEs Hagahogget blåmerket sti fra sør (218m) 15.11.2014

Fikk lurt meg til en fritime i Asker. Kjapt med bilen inn til skytterbanen, parkerte ute ved veien. Fulgte grusveien 250 meter, så opp sti til høyre, som etterhvert ble blåmerket. Mange trær over stien her. Møtte et par som kanskje var ute i samme ærend? De hadde samme mål, og hadde ikke vært i området før. På toppen var det fantastisk utsikt, men ikke dag. Grått og fredfylt.

Fredfult og dårlig sikt fra toppen|middle
Da jeg akkurat hadde tatt "toppbrølet" merket jeg at jeg ikke var alene. En annen kar hadde forvillet seg opp med bikkja, som riktignok ikke var med ham, men rundt omkring. Vi tok bilde av hverandre.
Etter toppbrølet
Så en geocache før jeg gikk ned. Fulgte nå blåmerket hele veien. Møtte den løpske bikkja, som ville være med meg videre, og noen andre folk.
Fine og mange stier her, men bløtt og gjørmete for anledningen.

PS! Mannen på toppen sa at Hagahogget var et utsiktspunkt og en bratt skrent ca. 500 meter sør-øst. Toppen heter Bergsåstoppen!! Han virket sikker i sin sak. Også skiltingen sa Bergsåstoppen.