Rekognosering på Snaueggi (14.11.2014)

Written by 500fjell (Sondre Kvambekk) GSM

Start point Fimreite (5m)
Characteristic Jogging
Ascents Bjørnstigfjellet (769m) 14.11.2014

Jeg har lenge hatt lyst til å se hvordan utsikten fra toppen av Snaueggi er. Har hatt på følelsen av at dette kan være en fin plass å fyre bål en stjerneklar vinterkveld mens man skuer utover Sognefjorden som breier seg ut i vest. Tok en treningstur for å rekognosere mulighetene. Kjørte til Fimreite og jogget lett oppover skogsbilveien i Dømingadalen og videre på en traktorvei nord for Kloppadalen. Veien her går faktisk så å si helt til høyeste punkt, og ikke helt slik som på kartet. Ganske åpent terreng her oppe. Sikkert derfor det heter Snaueggi. God utsikt mot Bleia i øst og Balestrandsalpene i vest. Sikkert en fin plass å overnatte på dette ja. Ble kun en kjapp løpetur i underkant av to timer.

Flott utsikt vestover mot Balestrandsalpene fra Snaueggi.
Sogndalsfjorden sett fra Snaueggi.
Mot Bleia, sett fra traktorveien opp mot Snaueggi.

Rekognosering!

Written by Fjellsamleren 28.11.2014 16:27

Når jeg først så tittelen, trodde jeg med en gang at du hadde flere store planer på gang.

Sv: Rekognosering!

Written by 500fjell 28.11.2014 23:08

Hehe, ja ordet "rekognosering" har vel fått en ny betydning for oss etter i sommer:)