Ospåsen, Dronningen og Folleseåsen (11.11.2014)  4

Folleseåsen (166m) 11.11.2014
Ospåsen (170m) 11.11.2014

Ospåsen, Dronningen og Folleseåsen

Joggetur på Askøy i finværet. Fant ut at Ospåsen og Folleseåsen ville være for kort treningsøkt, så inkluderte likegodt Dronningen, selv om jeg var der forrige fredag.

Ospåsen
Parkerte på busslommen vis á vis avkjørselen til Ask og jogget opp de 750 meterne til toppen. Først på asfaltert vei, deretter på skogsvei. En liten rundtur innom "Askøy på langs" stien på sørsiden av toppen før jeg returnerte til asfaltert vei igjen. Totalt 15 min, 1,7 km og 120 hm.

Toppen av Ospåsen, 170 moh.

Dronningen
Denne gangen parkerte jeg ved Meny på Ravnanger og jogget først på asfaltert vei, deretter på steinete skogsvei og til slutt gjørmete sti til toppen. 20 minutt opp og 16 minutt ned, 5 km og 160 hm. Ikke den beste joggeturen på grunn av dårlig skogsvei. Bedre joggevilkår fra Ask.

Toppen av Dronningen (a), 190 moh.
Lagt ved spor til Dronningen for vise stier.

Folleseåsen
Siste økt for dagen var opp på Folleseåsen. Parkerte ved idrettsbanen og fant god sti opp til toppen. Gikk over og ned til Stølen, før jeg jogget tilbake til bilen langs hovedveien (smal og uten fortau). Totalt 25 minutt, 2,5 km og 150 hm.

Flott utsikt fra toppen av Folleseåsen, 166 moh.