Foksetåsen og Kuvåsåsen. Alene. (01.11.2014)  3

Characteristic Jogging
Ascents Foksetåsen (437m) 01.11.2014
Kuvåsåsen (254m) 01.11.2014

Brukbart vær i dag så jeg bestemte meg rett etter frokost å ta et par skogstopper i Skaun. Måtte være litt rask slik at jeg var hjemme tidlig. Et par gutter fra gamlejobben skulle nemlig komme på middag i dag.

Toppen av Foksetåsen med årets første snø.
Bestemte meg for Foksetåsen og Kuvåsåsen. Parkerte ved innkjøringa til Lisbetsætra og løp rett nordover på tømmervegen som gikk nesten helt til topps. Her oppe var det så vidt antydning til nysnø. Den første jeg har sett siden Høgeronden sammen med Espen i begynnelsen av oktober. Oppe på toppen var det litt åpen skog, men utsikten allikevel ikke var mye å skryte av. Når jeg var nede ved bilen igjen hadde jeg brukt en halv time.
Om utsikten fra Foksetåsen ikke var all verden så var det nå spennende å se denne fine rota i hvert fall.
Kuvåsåsen i OK høstvær.

Kjørte raskt til småbruket rett øst for Kuvåsåsen og gikk og småjogget opp på denne. Fin tur oppover på jorder, gamle snauhogst og åpen furuskog. Hele turen tok en 20 minutters tid. Selv om jeg ikke samler på topper i Skaun tror jeg at jeg har tatt alle 100 m PF her. Dette er turen.