Bomåsen med Astrid og Ayla (31.10.2014)  3

Written by knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Start point Steglet (170m)
Endpoint Samme (170m)
Ascents Bomåsen (352m) 31.10.2014 10:50

Familiebesøk i Kongsberg. Dag 1 - testing av menisk!
Kort tur med Astrid og husets hund Ayla til den nærmeste småtoppen i nabolaget - Bomåsen. Turen går til å begynne med langs smme rute som til Korset før en tar av til høyre opp mot toppen. Stien går gjennom gammelt kulturlandskap med steingarder og rydningsrøyser - antagelig en gammel husmannsplass. Bratt opp siste stykket gjennom fin furuskog opp til et hogstfelt øverst på Bomåsen. Ut fra høydemåling med GPS-en ligger høyeste punkt noen hundre meter SV for der hovedstien går forbi på GPS 535384 6612212, men forskjellen er bare 1-2 hm. Flott utsikt over Kongsberg.

Astrid og Ayla på høyeste punkt på Bomåsen. Stedet der stien går og der det er utsikt i bakgrunnen

Missing title

Written by peera 01.11.2014 14:40

det er en fin liten tur opp til Bomåsen. Jeg har gått der mye nå etter at vi fikk hund. Regner med at Ayla koste seg på turen.