Flisefyr (20.10.2014)

Start point Snappen
Endpoint Snappen
Ascents Flisefyr (278m) 20.10.2014

Når (peakbook)-abstinensene blir for store, er det bare en ting som hjelper! Å plukke en topp på samlelista!
For å rekke en tur i dagslysr etter jobb, ble det den nærmeste av de ubestegne samletoppene på Vestfold-lista. Kjøre Snappen og gikk herfra. Fulgte skogsveien til Svindalen. En stor og åpen idyllisk plass midt inni tjukkskauen. Fulgte så kjerreveien mot Vidaråsen et lite stykke, før jeg tok inn i skauen, straka vegen mot toppen. Nok en spennende Vestfold-"topp" hvor man må bruke gps'n for å finne høyeste punkt.
De stiløse toppene i Vestfold egner seg best på høst/vinter/vår, når bushen har lagt seg, gått i dvale og ikke har våknet til liv igjen. Sommeren er nesten ubrukelig til slike turer, bushen er høy og flåtten er mange. Høsten gir fine farger, men utfordrende å gå når skogbunnen er dekket av vått, sleipt løv. Dessuten dukker det opp flere nye, navnløse innsjøer. Men du og du så flott det er!