Hamrefjellet (12.03.2011)

Written by knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Ascents Hamrefjellet (280m) 12.03.2011
Hamrefjellet ligger i et populært turområde som grenser mot Smøråsfjellet. Her er det laget masse stier, satt opp benker og skilt og fuglekasser. Jeg var oppom denne toppen en mørk januarkveld tidligere i år uten å se noe annet enn lyset fra hodelykten, masse grantrær og vardemarkeringen. I dag gikk Astrid og jeg opp fra enden av veien til Hatlestad terrasse, opp på sti gjennom tett granskog til terrenget flatet ut og vi kom over i lettere furuskog. Tråkket snøsti hele veien frem til varden, men tett skog overalt hindrer utsikten. Ved den lille støpte varden er det litt mer åpent med utsikt vestover mot Lyderhorn og Løvstakken. Ned igjen omtrent samme vei , men litt lenger mot NØ hvor vi unngikk granskogen og kunne gå på fin sti gjennom bjørkeskog ned til Vallaområdet på Vallaheiane. GPS ved varden:66.88716 2.99292.
Astrid ved varden på Hamrefjellet. Løvstakken i bakgrunnen midt i bildet.