Vardåsen S2, Vardåsen Sør og Vardåsen i Asker (20.10.2014)

Written by Dag1 GSM

Ascents Vardåsen i Asker (349m) 20.10.2014
Vardåsen S2 (318m) 20.10.2014
Vardåsen Sør (325m) 20.10.2014

Det var strålende værmeldinger for denne mandagen, og hva passet vel bedre enn å avslutte med toppen Vardåsen i Asker, som ble min bestigning nr. 49 (av totalt 49 topper) på listen topper med primærfaktor over 100 m i Oslomarka.

Jeg parkerte ved Fv 204 - Heggedalsveien og fulgte samme vei som sist (toppturer i Asker og Lier, 28.09.14), først opp på Vardåsen S2, Vardåsen Sør og til slutt Vardåsen. Det var relativt tørt i terrenget, sol, vindstille og 15-16 grader. På toppen av Vardåsen var det flott utsikt mot sørøst; mot Asker, Nesodden og deler av Oslo. Etter en halvtimes tid på toppen gikk returen samme vei tilbake.

Takk til Sondre Kvambekk som har opprettet lista. "Sankingen" av toppene på denne lista har vært en opplevelse, og jeg har hatt mange flotte turer i løpet av disse ukene, selv om lista kanskje tok litt overhånd mot slutten. Målet var å ta siste topp før 1. november, og det gikk jo med god margin. Det er naturligvis litt vemodig nå når dette prosjektet er avsluttet for min del, men det ble absolutt en minneverdig avslutning med bra utsikt og godt vær :)