Morgentrim og lureyr (14.10.2014)  2

Written by mortenh (Morten Helgesen) GSM+

Characteristic Jogging
Ascents Storskardhøgda (894m) 14.10.2014

Yr lovet bra vær, men som Olepetter (Ole-Petter Andersen) også fant ut denne dagen. Yr kan love så mye de vil, men det hjelper ikke når det sludder og regner. Begynte med jogging innover skogsveien før det ble bushing (et treffende uttrykk jeg har lånt fra Rune) videre. Rotet litt, men kom meg da frem og opp til en topp med rød plastpinne montert i en liten varde.
Ikke mye utsikt på denne toppen, men på vei tilbake kom jeg over et nydelig utsiktspunkt før bratta ned fra topplatået.
Etter hvert var skoga så fulle av vann at det ikke var plass til en dråpe ekstra. Litt kjedelig med en gang, men så blir det egentlig litt gøy, for man gir blanke i hvor man setter foten. Splæsj og sprut. Ganske fornøyelig i grunnen. Men på et punkt tråkket jeg i et dypt hull og da fant jeg ut at det var visst plass til litt mer vann likevel.
Returen på grusvei med vannfylte sko var litt kjip. Men ny Oppland250topp. Gøy å samle på topper altså :) :( ?