Heikampen i Nordmarka (12.10.2014)

Written by Dag1 GSM

Ascents Heikampen (572m) 12.10.2014

Jeg hadde blinket meg ut Heikampen, som ligger mellom Langlivannet og Fyllingen, og jeg tenkte å ta toppen som en søndagstur hvis været lettet. Etter en regnfull og grå formiddag ble det faktisk svært bra vær litt ut på ettermiddagen. Jeg kastet meg derfor på sykkelen, og syklet fra Grefsen via Bjørnholt, Kikut og Fyllingen. Syklet deretter i retning Sørkedalen, og tok av til høyre etter Sakristjern, og fulgte veien ca. 4 km før jeg satte fra meg sykkelen. Fant ikke noen ordentlig sti, men tråklet meg gjennom skog og våte myrer, og fant etter hvert toppen av Heikampen (558), som hadde god utsikt mot syd og vest. Så blant annet Sørkedalen, Bogstadvannet og deler av Oslofjorden.

Utsikt fra Heikampen (557) mot bl.a. Sørkedalen og Oslofjorden

Fulgte deretter stien i retning Heikampen (569) etter å ha slitt meg over noen myrer. Ikke den store utsikten her, så jeg fortsatte direkte tilbake til sykkelen. Tok et litt annet veivalg enn på veien opp, og rotet litt før jeg endelig kom meg ned på veien, der jeg etter hvert fant sykkelen. Returen gikk samme vei tilbake.