Fullsennknatten, Svarthamarknatten og Hovsjøen (11.10.2014)

Written by MarianneB (Marianne) GSM

Ascents Fullsennknatten (1,081m) 11.10.2014
Svarthamarknatten (1,078m) 11.10.2014
Så var tiden kommet for å hente ned turbøkene for SIL. Var litt i tvil om det lå snø austi fjella, så fikk ordna med piggdekk på bilen og godt med klær i sekken. Dette viste seg å være unødvendig i dag, men man kan jo aldri vite...

Fullsennknatten ble først ut. La igjen det meste i bilen, og det var like greit, for kroppen var tung som bly. Det var ikke igjen mye snø etter snøfallet for noe dager siden - bare noen flekker her og der, men vått var det. Yr hadde meldt sol, men den lot vente på seg. Det var stort sett overskya, og nesten vindstille. Fin utsikt mot snødekte fjell.

Fullsennknatten i oktober - utsikt mot Skaget

På tur ned igjen kom sola, og i bilen var det ca 20 varmegrader. Stoppa ved Helleset og tok en herlig lunsjpause på brua. Etter avtale med min bror, kom han og overleverte hunden Zita til meg. Kjekt med litt selskap på de neste turmålene. Og fint for Zita med litt trim.

Svarthamarknatten gikk som en drøm, og Zita lekte pingvin akende på magen i snøen ved toppen.

Siste turmål var Hovsjøen, og Zita var fortsatt like ivrig. Hun plaska fint i myrene bortover, mens jeg balanserte på planker og klopper. Et par av plankene fikk vannplaning i farta, og med veivende armer fikk jeg Donald-bilder i hodet og "Vannski" av Broiler på hjerna. Men jeg holdt balansen, og unngikk myrbad. Zita tok seg derimot et bad i Hovsjøen.

Turen ble avsluttet med varm kakao og brødskive med brunost på Grøslia.

Missing title

Written by mortenh 12.10.2014 23:15

Det er fint på Fullsennknatten altså. Har det vært mange her i løpet av sesongen? Kanskje litt langt å kjøre for en kort tur for mange, men absolutt verdt turen.

Sv:

Written by MarianneB 13.10.2014 11:37

Ja, veldig fint! Det var ca. 330 navnetrekk i boka.