Vasstinden (08.10.2014)  4

Written by hmsv1 (Hannah Vickers) GSM

Start point Lauklines
Ascents Vasstinden (900m) 08.10.2014

Skulle vært en jentetur opp Store Blåmann med Elise og Renate etter jobb men Elise rakk ikke være med til slutt på grunn av forsinkelser med å hente bilen fra verkstedet. Det var kjempefint å treffes med Renate likevel, det hadde vært virkelig lenge siden sist! Vi endte opp på Vasstinden istedet siden det var fortsatt kjølig vind fra øst og vi trodde det ville bli noe varmere å ikke gå opp østsiden av Blåmann.

På ryggen opp til toppen. Utsikt østover Kattfjordeidet
På toppen. Renate nyter et siste glimt av sola.
Havutsikt med Tussøya go Håja i bakgrunnen

Parkerte like ved Lauklines fergekai og gikk opp den merkete stien. Kom oss kjapp opp til tregrensen og deretter ble det noe slakere langs en slags bred rygg til toppen. Her blåste det velllldig godt så vi fikk ikke slippe unna en sur vind i kveld. Det var såpass kjølig at jeg ikke klarte å gå i shorts hele veien opp og måtte ta bukse på meg omtrent 10 minutter før vi kom dit. Det var en utrolig nydelig solnedgang over havet og lenger sør mot Senja og vi ville vært der mye lenger hadde det ikke vært så surt på toppen. Var ikke så lett å ta gode bilder siden vinden prøvde godt å blåse kameraet ut av hendene :( Da skyndte vi oss nedover igjen for å få litt varme tilbake i kroppen. Det var rimelig mørkt da vi var nede, men fortsatt herlige farger over havet.

Med varden i bakgrunnen
Turen ned. Fine, fine farger over Kattfjorden.
Renate nyter mørket :)
Herlig kveldslys

Takk for en vakker og flott etterjobbstur Renate!