Gravolskampen (28.09.2014)

Start point Båtskaret
Endpoint Båtskaret
Ascents Gravolskampen (1,281m) 28.09.2014

Mens barna var på barmarkssamling på Beitostølen, fant Espen og jeg ut at vi kunne benytte noe av tiden til å gå en liten fjelltur.
Etter en liten titt på kartet, bestemte vi oss for Gravolskampen. Takket være Peakbook, fikk jeg for første gang testet ut navigering ved hjelp av en mobil-app og nedlastet .gpx-fil. Kult å finne ut at dette fungerte helt supert! Nå blir det enda enklere å gå på nye turmål. Toppsamlerlistene på Peakbook er i så måte en bra motivasjonsfaktor.

Parkeringsplassen ved Båtskardstølane var stappfull av biler, så vi parkerte litt lenger opp. Turen ble derfor noen hundre meter lenger enn normalveien.

Turen ble fin, og utsikten var bra, selv om været var ganske ruskete. Det blåste kraftig, og på tur ned igjen fikk vi en del regn også. Vi gikk derfor ganske effektivt, og hadde kun et par minutters pause på toppen. Det var i grunnen helt greit å sitte i bilen og spise mat. :-)

På Gravolskampen med Vinstre i bakgrunnen

Ja, er det i grunnen

Written by mortenh 29.09.2014 08:40

Ja, er det i grunnen ikke litt gøy å dra på nye turmål da? Så gøy at du har tatt et skritt over Peakbookdørstokkmila Marianne.

Men akkurat Gravolskampen går ganske greit uten gpsspor, den har jo kjempesti og litt merking.

Men det er jo maaange andre mål :)

Sv: Ja, er det i grunnen

Written by MarianneB 29.09.2014 09:04

Jo, det er veldig gøy! Det hjelper mye når man slipper å være i tvil om ruta. Jeg har nok hatt lett for å dra på turer kun på "kjente" steder.

Trengte ikke GPSspor på Gravolskampen nei, det var mest for å teste mobil-appen. :-)