Storhornet - Fantastisk utsikt! (18.09.2014)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Storhornet (497m) 18.09.2014

Etter å ha vært på Kongsvollen og Blåtind tidligere i dag, kjørte vi diverse undersjøiske tunneller og kom vi til parkeringsplassen på Godøy. Vi er imponert over systemet av undersjøiske tunneller her ute og ikke minst, der er ikke bompenger!
Parkerte på p-plassen som Otto skriver om. Var alene på plassen i ettermiddag, men da vi gikk ned, traff vi masse mennesker på vei opp og det var flere biler på p-plassen. Tydlig et populært mål, og DET skjønner vi, for der oppe er det en UTROLIG utsikt! Turen opp er bratt fra steg 1, men kommer seg litt etter hvert og ganske bratt på slutten, men en flott sti og vi liker slike bratte bakker. Traff en dame, som sa at det var minst like fint å gå opp fra andre siden av fjellet, det skal vi gjøre neste gang. Fra Storhornet kan man også velge å gå bort til Sloktinden og ned derfra, det er sikkert også en flott tur! Det tar ikke lang tid opp på ruten vi gikk, men det tok ganske lang tid å slite seg løs fra utsikten over havet, Ålesund, øyene og ikke minst Hurtigruten på vei inn til Ålesund. Skulle gjerne blitt der lenger, men vi hadde bestemt oss for å overnatte på hotell og ikke minst, gå ut og spise en bedre middag og feire topp nummer 85, som kom på denne turen, i Ålesund og tiden gikk. Jeg skulle videre på jentehelg med 2x50 års dag på Alfheims jaktslott i Grøndalen i Sunndal kommune dagen etter og følte sterkt behov for å få en dusj før jeg skulle feire en hel helg med jentene og vi skulle til Vik i Sogn på sauesank en uke.
Hit til Storhornet kommer vi igjen!!!!