Sollia dobbelttoppen (17.09.2014)

Sollia Østtoppen (661m) 17.09.2014
Sollia øst for (596m) 17.09.2014
Visits of other PBEs Sollia parkering (160m) 17.09.2014

Noen dager fri og jeg skal ende opp i Sunndalen på jentehelg på fredag. Vi hadde kjørt til Vik i Sogn og levert fra oss katten til oppbevaring hos broren min noen dager. Bestemte oss for å prøve å nå frem til Gurskøy for å gå til Sollia i ettermiddag. Det var egentlig en for fin dag til å kjøre så langt, men vi måtte. Fikk en kjempefin kjøretur oppover og parkerte ved skihytta på toppen av bakken etter å ha passert Leikong. Fulgte Ottos beskrivelse til toppen. Det var lengre enn forventet, det er ikke den første toppen du kommer til, men for en utsikt da vi kom opp!!! Utrolig å kunne gå i shorts så langt ut i september! Tåken lå på lur litt rundt omkring, så vi fikk ikke sett hele utsikten vi kunne ha sett, men Wow for en utsikt vi så likevel! Lang god rast her ved varden før vi løp over til den andre toppen, bare noen meter fra. To ravner fulgte oss på kort avstand både på vei opp og på vei ned.
Vi kjørte videre til øyen Dimna og fant oss en parkering med sjøutsikt litt ovenfor et naust. Flott solnedgang med middag uteenfor bilen på kvelden, men knotten var lei der.

Missing title

Written by LivogKristen 05.10.2014 06:19

Ja det er fantastisk der oppe og de kysttoppene er jo noen perler utsiktsmessig! Men vi ble ganske sjuke da vi satt på Blåtind og Kongsvollen og så utsikten mot alle de flotte fjellene inne på fastlandet. Det gleder vi oss også til. Gotteriskålen Norge er full av flotte gotteritopper! Det som er problemet, er å få tid til å gå på alle de fjellene vi vil, da en jo også skal jobbe litt og gjøre andre ting. Nå var jeg på vei til en bursdagshelg i Sunndalen og da passet det med litt ferie denne uken og tur til noen topper i Møre og Romsdal igjen, og været var jo fantastisk! Vi var heldige! God tur videre du også, ser du går og går og går! Du er RÅ!!!!

Kommunetopper

Written by otto 04.10.2014 17:20

Ser dere samler topper på Sunnmøre og i godvær. Fint langs kysten, sesongen tar liksom ikke slutt.. God tur videre...