Synshorn og Heimre Fagerdalshøe (18.07.2014)

Written by SunnivaBM (Sunniva Bakkene Myhre)

Ascents Heimre Fagerdalshøe (1,510m) 18.07.2014
Synshorn (1,475m) 18.07.2014
Synshorn Sør (1,455m) 18.07.2014 10:00

Det var en dag Linn Therese spurte om jeg ville være med på tur. Da sa pappa: "kan jeg og Andreas være med?", så vi spurte Morten om det var greit. Det var det.

Når vi kom på Beitostølen var bestemora til Linn Therese der, da var vi 6 stk. Først gikk vi forbi en bekk, så gikk vi opp en bratt bakke. Den var litt slitsom, men vi greide det. Når vi hadde gått en stund kom vi til en plass som vi rasta på.
Etter det gikk vi videre, og da kom vi til noe som het Heimre Fagerdalshøe. Der tok vi en liten pause, og da fant jeg en stein som var litt stor og delt i to. Under den øverste delen var det en MAUR.

Etter det gikk vi videre, og det var ikke så langt igjen til SYNSHORN. Så det tok ikke lang tid før vi var FREMME. På toppen hadde Morten med seg stormkjøkken, så vi stekte grillpølser.

På turen ned igjen badet jeg og Andreas mens Linn Therese bare vasset litt. Det var grunt kjempelangt uti, og jeg tok meg en svømmetur. Men til slutt bada Linn Therese også. (Morten var forresten aller først uti).

Andreas og jeg bader
Hopp og sprett
Fornøyde turjenter
Moro å klyve litt
Andreas, Linn Therese og Sunniva
Utsikt mot Bygdin og Bitihorn

På resten av turen ned igjen mistet jeg drikkeflaska hele tiden, og da måtte Andreas gå og plukke den opp igjen. Det var slutt på den turen.