Rognliåsen (Melhus/Meldal PF100) (20.09.2014)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Rognliåsen (562m) 20.09.2014
Visits of other PBEs Bastiansetra p-lomme (390m) 20.09.2014 12:30

På veg til hytta la vi vegen om Seterdalen i stedet for den vanlige ruta over Svorkmo og Løkken. Vi kjørte rett over kommunegrensa til Meldal før vi parkerte ved bommen opp mot Bastiansetra.

Fulgte vegen innover forbi Bastiansetra og videre innover og tok av til høyre der det virket naturlig... havnet etterhvert på traktorveg som gikk over til meget godt opparbeidet sti. Da vi nærmet oss innerste hytte tok vi av og kom oss forbi i terrenget. Vi satset på lave sko i dag og måtte velge rute over myrene med omhu.

Etterhvert fikk vi øye på Middagsåsene og etterhvert Rognliåsen. Det er ikke akkurat noen fjell dette her så de ruver ikke akurat i terrenget. Kom inn på en sti som vi prøvde å følge men den så ut til å gå mer i retning av den vestre Middagsåsen. Fant likevel en helt grei rute opp til toppen av Rognliåsen. Her lå det, som vanlig..., et havarert trigpunkt men ingen varde. Grei utsikt som ble nytt noen minutter før vi satte kursen mer direkte ned fra toppen.

Vi fant igjen den tidligere omtalte stien og trodde kanskje den tok oss ned til hyttefeltet, men det gjorde den ikke. Måtte derfor gå på feelingen igjen og det tok oss greit ned til hyttesti og etterhvert vegen ned til bilen.

En fin lørdags formiddag på tur med fruen og Rigel. Fortsatt flott høstvær men noen dråper ble registrert.