Flott økt i Ulstein (100mpf komplett) (15.09.2014)

Written by Bastolen (Bjørn André Stølen)

Ascents Eikenakken (123m) 15.09.2014
Haddalshornet (611m) 15.09.2014
Høgåsen på Dimna (240m) 15.09.2014
Røyrafjellet (123m) 15.09.2014

Startet dagens økt i byggefeltet i Haddal. Jeg fulte stien oppover til den delte seg ( litt før Grøthornet), der jeg tok til høyre, og fulgte stien opp til toppen av Haddalshornet. Jeg fulgte samme vei ned igjen.
Tid brukt 1,5 time.

Kjørte så videre og parkerte ved Hjellvika, og fulgte grusveien til jeg kom til rasteplass og bok. Jeg tok så til venstre, og fant raskt stien opp til toppen av Eikenakken, og gikk ned gjennom skogen tilbake.
Tid brukt 30 minutter.

Kjørte videre til Ertesvåg, og parkerte der hvor merket sti begynner. Fulgte stien opp til Røyrafjellet, og fikk med meg solnedgangen ute i havet. En utrolig flott opplevelse på en ellers liten topp.
Tid brukt 20 minutter.

Kjørte tilbake og parkerte ved Kleven Verft. Fulgte grei sti til toppen av Høgåsen, og fikk med meg en flott skumring over Ulsteinvik. Fulgte samme vei ned igjen gjennom bekmørk granskog.
Tid brukt 40 minutter.

Det var et utrolig flott turvær i dag, og det gjorde turene ekstra kjekke, selv om de minste toppene ellers kanskje ikke hadde vært det helt store.

Tid brukt totalt inklusive kjøring: 3,5 time.