Brustinden (10.09.2014)

Written by Bastolen (Bjørn André Stølen)

Ascents Middagsfjellet (902m) 10.09.2014
Trolltinden (1,170m) 10.09.2014
Varden i Vestnes (643m) 10.09.2014

Betalte 50.- i bompenger i Tomrefjorden, og kjørte opp til parkeringsplassen på toppen. Begynte dagens økt mot Middagsfjellet (sandfjellet), god sti hele veien, og der det var myrete hadde noen ildsjeler lagt ut "stiger". Jeg fortsatte turen videre mot Brustinden (Trolltinden), der var sti det første stykket før en begynte på oppstigningen, her var det mye steinur av småstein. Jeg fulgte en noe uklar rås oppgjennom, men det var noen steiner som var satt på høykant, som det var greit å sikte etter. Det var utrolig tungt å gå opp mot toppen, mye løse småheller. En helt utrolig flott utsikt fra toppen. Jeg fulgte så samme vei tilbake til parkeringsplassen. Det hadde etterhvert begynt å bli mørkt, men jeg må vel ha begynt å bli miljøpåvirket av å jobbe på Sunnmøre, for det ville være for gale å betale nye 50.- i bompenger for å bestige Varden, så jeg fortsatte rett over parkeringsplassen, og fant stien opp til Varden. Det var god sti helle veien opp til Varden, og selv om det var blitt helt mørk, var det ikke vanskelig å følge stien tilbake til bilen.
Kjempe flott tur i disig vær, som gjorde fjellene og landskapet utrolig vakkert.
Tid brukt vel 4 timer.

Missing title

Written by ligroenb 11.09.2014 10:16

Disse kunne jeg tenkt meg snart! Du skulle jo tatt med hele familien og blitt med til Leirvassbu neste helg!

Sv:

Written by Bastolen 11.09.2014 10:31

Det hadde sikker vært toppers å ha en helg på Leivassbu, men jeg tror ikke Hannah ville vært like begeistret, da hun skal feire fødselsdagen sin den helgen. Vi får ta det igjen ved en senere anledning.

Om dere skulle finne på å dra på tur her i distriktet på en ukedag, kan jeg jo alltids være med, men som regel bytter vi jo distrikt i helgene.