Gorželvtinden (30.08.2014)  3

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Start point Andersdal
Characteristic Walk
Ascents Gorželvtinden (1,072m) 30.08.2014

Liten ettermiddagstur opp Gorzeltinden. Jeg hadde fått tilbake en interesse i Ti på Topp (spesielt for å få meg en krus i november) og så jeg bestemte meg for å ta en tur opp dit for å hente koden. Har allerede gått en del turer som er med på den Ti på Topp listen i år, så trenger ikke så mange flere koder nå :)

Skogstien. En luksus.
Tåke forsvinner.
Den lange og flate bakken fra Durmålsfjellet til toppen av Gorzelvtinden

Kjørte til Andersdal etter lunsj og begynte å gå rundt kl.14.15. Det var et par andre biler på parkeringsplassen, men det så ikke ut til å være en skikkelig folksom dag på fjellet. Fulgte den flotte løypa opp skogen, fra tregrensen var det enda mer fint gåterreng før det ble til steinur. et er relativt å gå opp i steinura, men jeg synes det er irriterrende å gå ned i ura. Det er ikke veldig fast stein her.

Folk på veien tilbake fra toppen.
Utsikt mot Tromsdalstinden (t.h på bildet)
Alltid fristende å inkludere en selfie i turrapporten!  Litt synd at jeg måtte ta frem en primaloft jakke på siste dagen i august :( Da er høsten virkelig i gang!
Alltid fristende å inkludere en selfie i turrapporten! Litt synd at jeg måtte ta frem en primaloft jakke på siste dagen i august :( Da er høsten virkelig i gang!

Gikk forbi en mann som var på tur ned, og et par andre folk i nærheten av toppen. Glemte hvor flat det er på toppen, litt kjedelig. Men det er fine høstfarger nå, nydelig i solskinnet som endelig dukket opp i ettermiddag.

Herlig sollys over Malangen
Tromsdalstinden og flotte høstfarger
Tilbakeblikk mot fjellet. Og ja, bakken virkelig er så kjedelig som den ser ut!

Var alene på toppen. Gjorde ikke så mye annet enn å skrive meg inn i turboka, notere turkoden og spise et brødskive og litt godteri. Gikk ned i rolig tempo. God utsikt over fjorden.

Ikke glem den kjempefine skogstien her ;)