Viktjernhøgda - østfold completed:) 158/403 (26.08.2014)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Viktjernhøgda (331m) 26.08.2014
Visits of other PBEs Viktjernhøgda parkering (160m) 26.08.2014

Viktjernhøgda var siste som manglet på Østfoldlista så jeg fikk lurt med meg Thomas en tur til Østfoldsskoger for å ta den. Kjørte rv 22 sørover fra Lillestrøm og tok av til venstre ved Båstad. Fulgte Måstadveien over jorder og gjennom gårdstun til vi kom til bommen opp til masta som lå på høyre side. Stor parkeringsplass her. Bommen sto åpen men vi tok ikke sjansen på å kjøre opp, og det var bra for vi møtte en bil som var på vei nedover da vi gikk og da vi kom tilbake til bilen så var bommen låst. Fulgte veien til endes og fortsatte så på blåmerket sti (Trøgstadstien) som gikk Viktjern og rundt dette før den fortsatte i retning mot toppen. Stien gikk ikke helt til toppen, så de siste meterene måtte vi ut i bushen. Postkasse og liten varde på toppen. Brukte en time opp. Tilbake bestemte vi oss for å gå strake vegen utenom stien, noe som medførte krattgåing og kryssing av myr, men det gikk bra det også og kom oss trygt inn på veien litt før den kom opp til masta. Fulgte så veien ned til bilen igjen. Brukte ca to timer t/r.
Thomas var med :)

Gratulerer!

Written by morsor 27.08.2014 13:32

Hva blir neste fylke å fullføre?

Sv: Gratulerer!

Written by Sola19 27.08.2014 16:46

Takk:) Hvis alt går etter planen så blir neste fylke Sør-Trøndelag...