Tromsdalstinden (24.08.2014)  4

Written by Bekki (Rebekka Holmgaard)

Start point Turistvegen (50m)
Endpoint Turistvegen (50m)
Ascents Rødryggen (776m) 24.08.2014
Tromsdalstinden (1,238m) 24.08.2014
Visits of other PBEs Tromsdalen P-plass (55m) 24.08.2014
Tromsdalen, med Salen og Rødryggen til venstre.

Tid for årets tur opp Tromsdalstinden! Og denne gang i flott sellskap. Kjørte langst mulig inn på Turistveien, parkerte og fortsatte inn Tromsdalen til fots. Det må ha være noe fellesvandring for det var galt mykje menneskjer ute på tur, og noen stier var krysset av med rød-kvite plaststriper. Planen var å gå opp langs nordryggen av tinden, men grunnet tidligere nevnte platstriper kom vi oss litt ur kurs og klatret opp tinden mitt på i stedet da vi ikkje gidde å gå ned masse høydemeter for å ta oss in på rett sti. Det la seg godt gjøres å klatre ettersom det var så tørrt ute, men det er ikkje nokka å anbefalle da det er mykje løs stein og sannsynligvis ikkje like lett hvis det er litt vått.

Brødskive og flott utsikt oppe på Tromsdalstinden
Pikevatnet

Men vi kom oss nok opp til toppen og fikk spise matpakken våres og nyte utsikten før vi dro nedover igjen langs med fjellryggen i sør, og videre over Salen og Rødryggen ned til Pikevatnet og Litjevatnet kor vi fant både moltebær og blåbær :) Videre nedover til Tromsdalen og tilbake samme vei til bilen som ventet på å ta oss heim.

Med på tur: Ursula (kursula (Ursula Søndergaard)), Jacob & Lena.