Voss til Kvamskogen med telt (08.08.2021)

Start point Voss (46m)
Endpoint Kvamskogen (NAFen) (286m)
Ascents Fuglafjellet (1,334m) 08.08.2021 11:30
Gråsidetoppen (1,309m) 08.08.2021 11:30
Visits of other PBEs Kiellandbu (905m) 08.08.2021 11:30
Rosethytta (674m) 08.08.2021 11:30
Timaglaset (1,230m) 08.08.2021 11:30
Torfinnsheim (893m) 08.08.2021 11:30
Vending (823m) 08.08.2021 11:30

Telttur fra Voss til Kvamskogen. Målet var egentlig å gå mot Gullbotn/Trengereid, men det ble for varmt, for tunge sekker, for dårlig form, for mange sauer, for få dager...

Dag 1 Søndag - Voss til Timaglaset

Start fra Voss stasjon kl 11:30. Vi får tilbud om skyss opp lia, men Svein insisterer på å gå unsupported. Følger ruta til Oslo Bergen Trial Run
Det blir varmt oppover liene og vanskelig å finne vann til både folk og hundene Jambo (gordonsetter) og Happy (kongepuddel). Vi går oppom Gråsidetoppen. Den er ikke så spektakulær, men har flott utsikt mot Voss. Vi går ikke bortom Nansenbu fordi det er en omvei. De 1250 høydemeteren i varmen med litt tunge sekker har kosta så etter at Timaglaset er passert blir det teltplass rett nedenfor med drikke og badevann.

Voss
Rosethytta
Timaglaset
Teltplass 1: nedenfor Timaglaset

Dag 2 Mandag - Timaglaset til Vending (nesten)

Snirkler oss rundt Torfinnsvann til Torfinnsheim. Mye opp og ned. Etterhver kommer vi inn på stien mot Kiellandbu hvor det er mange på dagstur i det fine været. Ute ved hytta er det fin utsikt men litt slitt. Det kommer det litt regn og vi må komme oss tilbake til sekkene som vi har lagt igjen ved stikrysset. Videre opp og ned i regn mot Søre Hamlagrø. Vi henger etter skjema og bestemmer oss for ikke å gå opp til Breidablik men direkte mot Vending. Finner en ny fin plass ved vann 779 rett etter at stien deler seg. Vi rekker å bade og spise ute før regnet kommer på alvor.

Torfinnsvatn
Flott støl
Mot Kiellandsbu
Utsikt fra Kiellandsbu
Teltplass 2: langs sti mot Vending

Dag 3 Tirsdag - Vending til Fuglafjell Basecamp

Fin sti mot Vending hvor vi kjøper litt mat og spiser tidlig lunch. Det har ikke vært noen på hytta om natta. Vi bestemmer oss for gå til Kvamskogen istedet for Gullbotn. Tar av fra Oslo Bergen Trial ruta og følger DNT sti mot Steinkvanndalen/Kvamskogen. Flott lettgått terreng et stykke før det blir litt kronglete i skråningen melom Fuglafjell og Holmavatn. Bratt opp i Gråurskaret mellom Fuglafjellet og Iendafjellet. Oppe på toppen er det steinete og lite vann så vi bestemmer oss for å gå litt opp mot toppen før vi setter opp teltet. Det er litt varder og sti som vi følger. Finner en plass akkurat stor nok til teltet med svimming pool. Setter opp teltet og forbereder oss på toppstøt med avgang kl 19. Det er litt sporadisk merking så vi følger en sti som er på det ene GPS kartet jeg har. Toppen er spesiell med glattskurt svaberg rygg. Nede ved teltet 21:30 for bad og Real turmat.

Mot Vending, Fuglafjell bak
Flott terreng vest for Vending
Den øverste delen av Holmavatn er solgt for 90 øre kWh
Utsikt mot øst, stien går midt i lia i det "slake" partiet
Mot sør, opp skaret
Utsikt mot nord, vann 874
Oppe i Gråurskaret mot Steinkvanndalen, dårlig teltplass
Teltplass 3: Her kan vi bo (tatt neste morgen)
Fuglafjell, flott topp
Det er flere på topptur

Dag 4 Onsdag - Fuglafjell Basecamp til Kvamskogen

Litt kaldt om natta og mye dugg. Sola kommer opp og det blir en ny varm august dag. Bratt ned første biten til den fine Steinkvanndalen. Grusveien er litt kjedelig men fin aveksling. Nede ved "Ungdomsheimen" (som er borte!) har vi 1 time margin til bussen og går med fare for eget liv bort til NAFen for å kjøpe 2 Hansa og 4 karbonader til Petter og hundene. Det ble en flott tur selv om det ikke ble Gullbotn.

Mot Steinkvanndalen
Vilt
Øvrakvanndalen

GPS sporet er klippet sammen fra flere kilder da jeg ikke hadde egen GPS på hele tida. antall høydemeter virker litt høyt..

Søkte litt rundt historien rund Holmavatn
Fant dette på http://http://www.hellestveit.no/Frames/sotabotnenhistorie.htm

''I 1890 åra vart alle vassrettane i og omkring Sotabotnen selde til Bergen Kommunale Kraftvert (BKK) ,med uavgrensa rett til heving og senking av vasstanden, og med alle rettar rundt vatna.

Salssummen som også skulle vera erstatning for eventuelle skadar i samband med reguleringa, vart sett til kr 6000,-

Dette var ein del pengar den gongen, men BKK gjorde nok ein god handel. Når ein tenkjer på at denne summen skulle delast mellom fleire gardar, ligg det nært å bruka ordet bondefangeri.

Det var ikkje berre Hellestveit, Torpe og Børve som hadde rettar, men også Øystesegardar og Soldalsgardar.

No høyrde ein ikkje frå BKK på mange år og livet i Sotabotnen gjekk som før ,på tross av reguleringsplanane .Det såg ei stund ut som om prosjektet var lagt på is.

Men våren 1916 kom det brått bod til brukarane om at sela ved vatnet måtte flyttast.Det vart gjeve ein kort frist på om lag tre veker, og om ikkje husa var borte til den tid, kunne ein risikera at vatnet kom til å gjera stor skade på dei.

Sjølv om det var i hardaste onna, laut folk avgarde og berga det som bergast kunne på den korte tida. Det er sagt at Hellestveitselet ikkje eingong vart rive, men flytta vegg for vegg opp på dei nye grunnmurane. Til all lukke synte det seg at BKK hadde teke for hardt i då dei sette opp den korte fristen, men hausten 1918 vaska vatnet inn i dei gamle tuftene.

Dei tre vatna Svartavatn, Holmavatn og Frostadvatn vart slege saman og regulert ca 40 meter.Det store dammanlegget gjorde det mogeleg å heva vatnet 26 meter,og gjennom tunellar frå Holmavatn kunne vasstanden senkast 15 meter under det naturlege nivået.

Utbygginga førde sjølvsagt med seg store økonomiske lyft for dei som hadde stølar kring vatna. Eigarane laut flytta sela sine for eigen rekning og det er innlysande at pengane frå salet av vassrettane berre kunne dekkja ein liten del av utgiftene i samband med dette.

Etter denne flyttinga held stølsdrifta fram til like omkring 1950.Torpegarden dreiv til etter siste krig,men då var det slutt for dei. Hellestveit som var den siste garden med regulert drift, støla siste året i 1951.''