Ulrikseggen (06.05.2012)

Start point Svartediksdammen (111m)
Endpoint Svartediksdammen (58m)
Ascents Ulriken (643m) 06.05.2012

Ulriken kan bestiges fra mange kanter. Inspirert av artikkel i Bergens Tidende artikkel ifjor og beskrivelse i Bergens Tidende sine Sprek sider Ulrikseggen ville vi forsøke en ny variant.

Bilen ble parkert ved Svartediksdammen. Vi gikk inn veien rundt Svartediket. I stedet for å dreie ned mot vannet som vi har gjort på treningsturer, holdt vi veien rett fram. Vi tok ikke stien inn i Isdalen mn fortstte videre ryndt. Stien tar plutselig av inn i skogen og er markert med en liten varde. Det er da ca 3-400 m fersk sti gjennom skogen til en kommer ut på en tydelig (eldre?) som følger ryggen/eggen mot toppen. Bratt og luftig med flott utsikt, menn ikke noe problem for de som er vant til bratte lier.Måtte også oppom Ulrikstoppen for å få en godkjent Peakbook bestigning. Er nok mange som sier at de har vært på Ulriken når de har være ved masten, men da mangler det ca 40 høydemeter. Fulgte 7-Fjellstur traseen ned til Montana og tilbake til bilen.