Veslesmeden (21.06.2017)

Ascents Veslesmeden (2,015m) 21.06.2017

En av de første dagene på jobb i Rondane dro jeg og to andre fra Rondvassbu på tur til Veslesmeden. Julie deler jeg rom med og har allerede rukket å bli en god venn! Virkelig glad for at akkurat hun også søkte på sommerjobb her i år. Ferenz var også med, en tysk turist som fikk inngått en avtale med bestyreren om å bo og spise gratis mot gratis arbeidskraft noen dager.

Sommerens hjem
Meg og Julie, klare for tur!
Foran Rondeslottet

Mobilen min gikk tom for strøm etter siste bilde, men Ferenz tok noen fra toppen som han skal sende når han er tilbake i Tyskland. Det var i alle fall en fin tur, lett tur til å være 2000-meters topp. Vi brukte omkring to timer opp og en og en halv ned om jeg husker rett. Ferenz gikk videre fra Veslesmeden til Storesmeden, mens Julie og jeg ville vente til en finere dag med sol. Det var også en del utsatte partier langs ryggen til Storesmeden, så det vil føles tryggere når snøen har smeltet om et par uker.
Jeg gleder meg veldig til flere uker i fjellet og flere turer! Dette blir en uforglemmelig sommer.