Erlingbu (06.01.2017)

Visits of other PBEs Erlingbu Bodømarka (260m) 06.01.2017

I formiddag dro pappa og jeg på en liten skitur til Erlingbu. Det har vært dårlig med snø hele jula, og det ser ut til at det som ligger nå blir å smelte igjen. Men akkurat idag var føret ganske greit på smørefrie ski! Det var mange, mange år siden jeg hadde vært oppe ved hytta, og som liten husker jeg turen som fryktelig lang.. Men så viste det seg idag å egentlig bare ta i underkant av en time opp til hytta i rolig tempo.

Steigtindene til venstre og Heggmotiden helt til høyre.

Det har vært to lange måneder med minimalt med tur, mest på grunn av eksamen - men også fordi det ikke har fristet å dra ut i det ustabile været som har vært. Jeg er nok gjerne litt for godt vant. Uansett, jeg har stadig savnet friluftslivet og jeg kjenner at det bygger seg opp en uro i meg av å være så mye inne. Nå reiser jeg tilbake til Sogndal i helga og ser veldig fram til at vinteren kommer i gang. Jeg krysser alt jeg har for en snørik vinter.