Stetinden (20.09.2014)  2

Start point Leirvassbu (1,430m)
Endpoint Leirvassbu (1,430m)
Ascents Stetinden (2,020m) 20.09.2014
Søre Stetinden (1,985m) 20.09.2014

Etter en vellykket Bukkeholstravers dagen før, bestemte jeg og Terje oss for at vi sammen skulle ha en litt "roligere" dag i fjellet. Loddet falt derfor på Stetind, en av klassikerne for de som ofte er på Leirvassbu.
Da vi våknet om morgenen, lå toppene innhyllet i tåke. Men vi ruslet i vei, fast bestemt på å nå vårt mål langt oppe tåka. Med denne og noe yr/regn i lufta ble mange av steinene såpeglatte, noe som bidro til at vi måtte bruke god tid så ikke armer eller bein skulle få juling.

Både Terje og jeg var enige om at det hadde vært en fin tur, tiltross for at vi ikke fikk sett så mye av den vakre naturen eller ikke minst den sagnomsuste utsikten fra Stetind. Men pga. tåka kan jeg ikke gi denne turen mer enn terningkast to.

Hadde det ikke vært for Terje, kan det godt hende jeg hadde snudd og gitt opp hele prosjektet.

Takk til deg Terje.

Slik kunne det ha vært :)

Bilde av Stetinden til høyre :)

Tur sammen med Terje

Over eggen..

Written by venkekristin 08.12.2014 22:44

Der i forbifarten, dere var på tur ned og vi var på tur opp i tåka. Terje er et bra turfølge, opp til Uranostinden tidligere i høst der også i tåka, var han "min" følgesvenn :)