Gråkveldstur (01.06.2018)

Ascents Gråhøa (1,431m) 01.06.2018 21:58
Gråhøa øst (1,310m) 01.06.2018 22:18
Skarven (1,327m) 01.06.2018 22:34
Solnedgang på Skarven med tilbakeblikk mot Gråhøa. Litt kunstige farger kanskje på nytelefonen, men men.
Fjellsmelle på Gråhøa.

Etter Sølenturen kjørte jeg flotte Friisveien i kveldssol for første gang i mitt liv. Deretter ble det en isstopp i solveggen på Rema 1000 på Ringebu før jeg også for første gang fikk kjørt nyvegen opp mot Vinstra (og lagt igjen litt bompenger)

Kjørte så Peer Gynt setervei til jeg var på sadelen øst-sørøst for toppen, som skulle bli min første nye Oppland 250 på en god stund.

Stien var god men skilting manglet, det samme gjorde god merking. Stiene spredte seg så utover i alle retninger. Litt usikker på raskeste vei, endte jeg til slutt på en sti som gikk i oppløsning, men kom inn på stien oppe på siste ryggen mot toppen. Nydelig, men kanskje litt kjedelig utsikt denne sommerkvelden.

Etter en kort pause på toppen ruslet jeg tilbake, denne gangen via en litt annen rute.

Mot ei setergrend.
Panoramastemning mot Rondane
Kveldssol fra toppen.
Sommernatta er lys.
Mot Skarven.
Gråhøa bak der.

fine

Written by Dryasanne 23.07.2019 18:27

Du har jo en del fine bilder da! Bildene fra Rendalssølen er også mektige, de viser så godt det lille mennesket i den mektige naturen!