Eikebergsfjellet (05.03.2023)  4

Start point Trollsnesdalen (150m)
Characteristic Snowshoe trip
Ascents Eikebergsfjellet (250m) 05.03.2023 16:56

Endelig ny trugetur og en avkrysning på Alle i Romeriksåsen. Har tenkt å fokusere på de nære ting i månedene framover, det vil si Romeriksåsen og Oslo. Hadde tenkt å parkere i veisvingen før Trollsnes hvor jeg visste det var ei lita lomme. Her sto det dessverre en tyskregistrert (!) bil. Litt snurt kjørte jeg inn til gården og snudde før jeg parkerte i dalen istedet. Jaja, det ble noen ekstra høydemeter. Sikkert bare godt av det.

Ble positivt overrasket da jeg forlot veien og gikk oppover. Her hadde noen kjørt en tråkkemaskin enda det er langt unna det vanlige skiløypenettet. Jeg hadde sett meg ut ruta og skulle ta av til venstre i et stikryss. Til min store glede var det også her kjørt løype, på den mindre stien. Y-krysset ses på et av bildene jeg tok. Løypa gikk faktisk helt opp til gapahuken ved de to steinene som ligger på høyeste punkt. Et rykende bål så jeg som sannsynligvis var fyrt opp av de tyske fotgjengerne. Tilbake samme vei, men kuttet litt i bakken ned mot veien.