Varpkollen (23.01.2022)  5

Start point Varpet (200m)
Characteristic Snowshoe trip
Ascents Varpkollen (520m) 23.01.2022 15:43

Første skikkelige tur i 2022. Etter byvandring var det over på trugene og en ny topp i Romeriksåsen. Anne som bor på Hadeland ble med og hun var veldig sprudlende som vanlig og et flott turfølge! Møttes på kontrollvekta ved Stryken og gikk oppover veien som stiger 350 høydemeter før den flater ut mellom Rundkollen og Paradiskollen. Vi gikk ut i terrenget rett før toppen og orienterte greit via to tjern ned til Varpkollen. Ned, fordi toppen egentlig minner mer om et utspring på et større platå. Tilbake diskuterte vi litt men endte opp med å gå rett ned lia på kurs noe som var et lurt valg. Litt vindfall her og der skapte ikke store vanskeligheter. Nede ved bilen etter 3.45 på tur. Etterpå var vi invitert på kaffe og vafler til en eldre mann m/frue som Anne hadde blitt kjent med på en tidligere tur, utpreget sosial som hun er... Vi satser på flere topper i vinter!

Takk

Written by AnneW 25.01.2022 13:02

Takk for flott tur Morten, ser frem til flere topper i Romeriksåsen! :)