Varingskollen og stolpejakt (12.07.2021)  4

Start point Øvre p-plass (210m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Varingskollen (546m) 12.07.2021
Visits of other PBEs Varingskollen øvre p-plass (210m) 12.07.2021

Både stolpejakt og ti på topp lokket meg til Varingskollen ikveld. Min søster var med. Hun følte seg plutselig ikke komfortabel med å prøve seg her og foreslo å vente i bilen. Kunne da sette opp litt høyere fart og se hva jeg orket i motbakkene. Stolpene sto plassert i stisystemene på begge sider av Kollen men jeg bestemte meg for å ta de fra Åneby på en annen tur.

Startet i lett terreng nord for bakken og når man fordeler stigningen blir det egentlig aldri skikkelig bratt. Brukte eksakt en time til toppstua på 546 moh. I forfjamselsen glemte jeg å sjekke inn på ti på topp men håper på en tilsendt kode fra toppverten her. Stolpene videre sto plassert i Kariløypa, den røde og litt mindre bratte av de to store nedfartene i Varingskollen. Vel nede etter 1,5 time. Flere holdt på med Frisbeegolf ved parkeringsplassen, mens jeg kun møtte en turgåer i bakken.