142 Kvitsøy: RogaTour (03.03.2016)  6

Characteristic Expedition
Ascents Eime (28m) 03.03.2016

EVENTYRET KVITSØY

Kvitsøy erstattet Eigersund og hvilken reserve det var ! Måtte opp kl 06 men det var det verdt. Kjørte 10 km opp til Mekjarvik fergekai og parkerte. Tok første båt ut til Kvitsøy sammen med 40 betongbiler. Tydelig at det mures mye der ute. Hadde på forhånd ringt til kommunetoppsamlernes faste kontakt Edvin Ydstebø som igjen villig stilte opp for en våryr toppsamler. Vel 10 minutter på bøljan blå og jeg entret Eime mens Edvin venta i båten. Noe glatt på svaene men ellers var øya fin med gressrenner og hylende sjøfugler. Tok bilder i ekspressfart da skysskaren venta. Tilbake fikk han som avtalt kr 600 og jeg fikk tid til en liten fotoekspedisjon på deler av Kvitsøy.

Gratulerer med

Written by FjellEggen 04.03.2016 13:04

mange nye Kommunetopper Morten. Jeg synes også det var en meget spesiell opplevelse, å komme meg på dette toppen, som jo er Norges lavest liggende Kommunetopp :-) God tur videre på raidingen!

Sv: Gratulerer med

Written by morsor 04.03.2016 15:03

Takk for det ! Meget eksotisk i likhet med Utsira som ble dagens mål. I skrivende stund på ferja tilbake til Haugesund.

Takk !

Written by morsor 03.03.2016 18:18

Det er vel de mest dedikerte og ihuga samlernerdene som kommer seg dit. Et minne for livet dette :) Edvin nevnte et par fra Oppdal som først ute forresten...

Riktig

Written by morsor 03.03.2016 17:17

Inkludert reise med båt. Tipper 10 minutter på Eime.

36 min!

Written by Olepetter 03.03.2016 17:16

Da må du ha inkludert reisetiden i båt til og fra øya? Gratulerer forresten; eksklusiv klubb!