Feraheia (24.05.2020)  5

Start point Skjeildbreikneppa (220m)
Endpoint Feraheia (413m)
Ascents Feraheia (413m) 24.05.2020 11:45
Visits of other PBEs Oksåsvassveien bom Skjelbreikneppa (220m) 24.05.2020 10:25
Skjelbreikneppa P-lomme (220m) 24.05.2020 10:25

En fin vårdag og prøvde igjen å kombinere en peakbook og trimpoeng tur. Litt mye snø i høyden ennå, men fant ut at ved å velge trase med omhu så skulle det går bra. Startet fra Skjeildbreikneppa med mye snø etter veien, men det ble snart bedre. Fant mye barmark å følge med unntak av toppen av Feraheia. Der måtte jeg gå i snø, men snøen bar ganske bra så gikk greit å gå. En utrolig fin dag på tur, solgangsbris, fuggelsang og alene i skogen. Utrolig koselig. Det er derfor det er fint å bo i dette landet når man kan ha sånne opplevelser. Høydemessig og terrengmessig ikke utfordrende, men likevel en opplevelse i en vårskog full av liv. To elger, et rådyr, en trane og utallige andre fugler var de som møtte meg på turen.

Pauseplass i enden av bomveien
Elva fra Oxåsvatna
Vårskogen
Utsikt fra Feraheia og mot fagerheia/trevalheia