Skitntinden (31.12.2021)

Start point Kattfjordeidet (157m)

Det fine kalde været som hadde kommet på 1. juledag hadde fortsatt gjennom hele romjula og nyttårsaften ikke ble noe unntak. Siden jeg hadde tilbrakt nyttårsdag 2021 på Skitntinden, tenkte jeg at det hadde på en måte vært litt kult å avslutte året på samme fjelltoppen, men denne gangen på toppturski. Det hadde dessverre vært en del folk på fjellet denne uken, så fjellet var noe oppkjørt da vi gikk opp. Men det gjorde ingenting. Jeg var bare kjempeglad for at jeg kunne fikk tilbringe denne dagen i lag med Renate og Kamila igjen, de samme to turkompiser som jeg hadde vært på tur på nyttårsaften 2020 med. Det føltes som om vi hadde begynt en ny tradisjon :-) Verken Kamila eller Renate hadde pakket skarejern med i sekken, så vi gikk kun til randotoppen da vi mistenkte at traversen opp til den vanlige skitoppen kunne være isete. Det viste seg et godt valg da alle andre folk hadde valgt skitoppen, så vi fikk den alternative topp helt for oss selv!
Nedkjøringa var som forventet, ikke noe fabelaktig men det var ihvertfall fint nok mtp hvor mye spor det var. Takk for en fantastisk avslutning på året Kamila og Renate!