Vasstinden (21.10.2020)

Start point Lauklines (11m)
Ascents Vasstinden (900m) 21.10.2020

Hadde et mål om å komme meg ut på tur etter jobb for å se en fin solnedgang siden det var kaldt og klart vær. Vasstinden er en favoritt for å gå en ettermiddagstur, så jeg dro dit i 14-tiden. Trodde jeg skulle bruke masse tid på å gå opp i nysnøen, men det viste seg at vinden hadde blåst bort mesteparten av det som kom tidligere i uken og det var faktisk veldig fine forhold for å gå med brodder/kjetting på skoen. Hard og bærende snø gjorde at jeg kom meg opp litt for tidlig for å se sola går ned fra toppen, så jeg tok en avgjørelse for å gå litt opp og ned fra den nordligste toppen for å vente og holdelitt varme i kroppen. Vinden var kald, men etter det som virket som en evighet ble jeg endelig belønnet med nydelige farger på alle fjellene rundt; tok mange, mange bilder før jeg følte meg fornøyd med dagens utsikt og begynte å gå ned igjen. Oktober i år har ikke vært en skuffelse på noen måte!

Lite snø under 300moh, men økende med høyde
Ca. halvveis opp og ferdig med den bratteste del av turen
Mellom Vasstindens høyeste punkt og den nordlige toppen
Mot Bremnestinden, Ryptinden og Breitinden
Rosa-fargene kommer
Nordover
Vestover
Sørover mot bl.a. Synnøvjordtinden og Bentsjordtinden (bak)