Gråtinden rundt (16.09.2021)

Ascents Gråtinden (871m) 16.09.2021
Kvitbergfjellet mast (510m) 16.09.2021
Visits of other PBEs Kvitberg p-lomme (15m) 16.09.2021

Med en fantastisk værmelding tenkte jeg å prøve meg på en siste litt stor topp før snøen fjerner topp muligheter (for min del) i år. I dag gikk turen opp til gråtinden, både for å få meg en ny topp jeg ikke har vært på før og for å utforske om det gikk en sti langs hele ryggen nedover fra gråtinden mot 707 fjellet (det gjør ikke det). Anleggsveien opp var en fin endring for meg og gjorde at mine trøtte bein fikk det litt enklere oppover i begynnelsen. Fra mastet opp til gråtinden var det først veldig fint å gå før den siste bratte stykke. Her var det mye slitt da beinene er sliten i det siste. Men en veldig fin tur opp til toppen ble det. Liker veldig denne fjell jeg. Turen nedover langs ryggen begynte bra helt til 707 moh. Herfra ned er det ikke anbefalt da mesteparten av turen går i myr og etter hvert tett kratt. Jeg vridde ankelen ca. 300 moh og måtte gå sakte nedover før det ble en 2 km tur langs fjære tilbake til bilen. Alt i alt en super fin tur bortsett fra ankelen.