Holterkollen (14.11.2020)

Ascents Holterkollen (455m) 14.11.2020
Visits of other PBEs Holterkollen parkering (187m) 14.11.2020

Etter å ha ligget i ro siden juli med isjias og muskelbetennelser (i flertall) var det greit å komme seg ut i litt frisk luft igjen. Like greit å starte med noen seige motbakker i Nittedal for å få pulsen til å banke slå litt igjen.

Av Glenn W. Olsen

Med på turen var to allerede topptrente jenter, Nellie og Anette. Vi parkerte ved bommen og startet på de, for meg, tunge motbakkene mot toppen. Jeg kjente fort det ble en tung tur mens jente spradet avgårde der forran.

Men, men... etter å svettet og slitt en liten stund kommer vi oss opp mot det området hvor det flater ut litt og man kan begynne å nyte at man er på tur =)

Meg, Nellie og Anette i selfiemode på Pynten.

Aller først rusler vi ut på Pynten og nyter utsikten, dog noe tett skog her, mot Nittedal før vi beveger oss videre oppover. Flott, men våt sti fra Pynten og opp. Toppunktet er omgitt av skog, så her er ikke utsikten noe å skryte av. Men det er veldig flott her, så det veier opp for utsikten.

Vi signerte turboken til DNT på toppen og etter å ha kikket oss rundt en liten stund returnerte vi til utgangspunktet.

Det er en veldig fin, men kort tur. Det er en del som bruker motbakkene som trening. Både til intervaller og de som drar med seg gummidekk til topps. Lite folk her i dag, til tross for første dag med litt sølgløtt på evigheter.